السيد الخميني

458

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

- اما نظر من نسبت به دوَل عربى ، نظر خوبى نيست . دولتهاى عربى نه توانسته‌اند استقلال خودشان را حفظ كنند و نه توانسته‌اند يك وحدتى بين خودشان ايجاد نمايند كه اسرائيل را از بين ببرند . اختلافات بين خودشان و خيانت بعضى از سران دولتهاى عربى باعث اين شده است كه صهيونيستها در آنجا باشند و خودشان را تثبيت كنند . و اخيراً هم متأسفانه رئيس مصر اين كار را دارد انجام مىدهد . البته ممكن است بعضيها نسبتاً بد نباشند ، لكن روى هم رفته نتوانسته‌اند يك اتحادى بين خودشان ايجاد كنند كه به واسطهء آن اتحاد ، هم از استعمار نجات پيدا كنند و هم از اذناب استعمار كه از آن جمله اسرائيل است . و اما نسبت به ملت عرب ، همه برادر ما هستند و ما با آنها مثل برادر رفتار مىكنيم . اما اينجا ، دولت فرانسه فعلًا رفتارى مسالمت‌آميز دارد .